lonkerot

lonkerot
syksy

27.9.2012

TUSKAILUA.....

Eilen illalla sain koukulta valmiiksi juhannusmatto numero 2:den. Tulos ei kuitenkaan ollut sama kuin tuon ensimmäisen mattoni kohdalla...
Juhannusmatto nro 1.

Juhannusmatto nro2.
Vaikka trikookuteen ostin samasta paikasta ja samalla ohjeella virkkasin oli tulos ihan eri näköinen. Tässä  kakkosessa tuntuu olevan ihan liikaa pylväitä ympyrässä, eli menee hiukan ryttyyn. Lisäksi kude oli paksunpaa ja kuitenkin maton halkaisija on pienempi kuin tuo ykkönen.. Ajatuksena onkin kokeilla mattoon höyryttämista.. Onko teillä jokin neuvo... Vai purkaanko ja aloitan alusta..jotenkin se ei huvittaisi, sillä tuon virkkaus on aika raskasta käsille... Katsotaan mitä tapahtuu matolleni...
Eilen kävin kirppiksellä ja tein mielestäni hyvän löydön.

Kirja nro1.
Kirja nro2.
Molemmilla kirjoilla oli hintana 5€, eli 10€ molemmista maksoin.. Ei ollenkaan paha hinta. Ainoa pieni juttu on miten ymmärrän nuo ohjeet kun tuo vieraskieli ei oikein minulla suju. Ajattelin kuitenkin, että kuvat puhukoon puolestaan.. Aika näyttää saanko tehtyä mitään mallia valmiiksi.. Vai laitanko nuo edelleen kiertoon....
Viikko vierähti taas niin nopeasti. Toivottavasti viikonloppuna ei sataisi..
OIKEIN HYVÄÄ      
                    VIIKONLOPPUA !!!!
t. Rantapuikko

11 kommenttia:

  1. Kauniilta näyttää.
    Minä kastelisin ihan litimäräksi ja laittaisin pyyhkeiden päälle kuivumaan. Kun vaan ensin venytät ja vanutat. Uskon että saat siitä sillä lailla ihan hyvän :)
    Mukavaa loppu viikkoa !

    VastaaPoista
  2. Ihania kirjoja olet löytänyt. Varmasti saat loihdittua ihania pikku otuksia =)

    VastaaPoista
  3. Kauniita mattoja! Jospa tuo Annelin ehdottama konsti tepsisi. Olen muuten aloittanut uuden blogin,tuuppa kurkkaamaan :)

    VastaaPoista
  4. Minäkin olen ajatellut että pitäisi virkata uusi wc:n matto, mutta pahaa pelkään että kädet ei kestä. Muutenkin tuo virkkaaminen kipeyttää ranteet.

    VastaaPoista
  5. Suloiset matot 'lattialle kukkia'.

    VastaaPoista
  6. Jos se matto asettuu kastelemisella . Purkaminen ainakin harmittais.
    Hyvät mallikirjat olet löytänyt.

    VastaaPoista
  7. Ei tuo matto kuvassa ainakaan näytä mitenkään ryppyiseltä. Kuten jo pari ennen minuakin, niin neuvoisin myös kastelemaan ja venyttelemään sopivaksi.

    VastaaPoista
  8. Minä olen huomannut,että eri värisissä matonkuteissa on eroa. Minä olen silitysraudalla höyryä apuna käyttäen prässännyt maton kuprut suoraksi:) Ei se varmaan kaikkiin matonkuteisiin sovi.

    VastaaPoista
  9. Kaunis kiitos kommenteistanne ja neuvoistanne.
    Olen mattoa kastellut ja näyttää tuo neuvo toimivan... Kiitos vielä kerran =))

    VastaaPoista
  10. Anonyymi5.10.12

    Olipas hyvä kirjalöytö! Mulla löytyy noita kanssa englanninkielisinä muutamia hyllystä. Netistähän löytyy noille englannin ja muunkin kielisille käsityötermeille käännökset. Joskus törmäsin aika kätevään listaan, jossa oli monta eri kieltä ja suomennos tietenkin. Vähän niinkuin taulukkona tehty. Nyt en tietenkään muista mistä ja miten, ja siitä nyt on aikaakin...

    -Sonja-

    VastaaPoista
  11. Anonyymi5.10.12

    Tässä sulle täti linkki, jonka löysin:

    http://www.katajala.net/marjut/neuleet/virkkaussanasto.shtml

    -Sonja-

    VastaaPoista