lonkerot

lonkerot
syksy

21.2.2015

KOKEILTU ON....

Juu, nyt on taas kokeiltu pitkän tauon jälkeen ottaa yhteen tuon omepelukoneeni kanssa. Taisi kone viedä taas voiton. Minulle jäi vain taas toteaminen; ettemme sovi kovin hyvin yhteen koneeni kanssa. Viikon verran on minua kutkuttanut, että jospa kokeilisin ommella. Unohtunut oli monet kerrat pettymykseen lopetettu ompelu. No, siispä kävin ostamassa kangasta ja hiukan muutakin tarviketta. Tänään heti aamusta päätin kokeilla...


 Ajattelin että näitä tuttinauhoja on helppo ommella.. no, eipä niinkään.. Kone veti eri suuntaa ja minä toiseen. Jonkinlaiset sain kuitenkin tehtyä. Kokeiltu on tämäkin homma..
Sitten ajattelin kokeilla sitä pääjuttua...




Mekko Timantille oli tarkoitus tehdä. Ensimmäinen tuli liian suureksi. Onneksi lapsilla on taipumus kasvaa. Koska kangasta oli vielä kokeilin pienentää mallia,  ja nyt ehkä mekko on sopivanpi Timantille.  Minulla ei ollut mitään kaavaa, mittoja otin yhdestä paidasta. Näihin olen jotenkin tyytyväinen.  Tämä ompelu kokemus oli lähes tyydyttävä, mutta kauas vielä on matkaa hyvään.  Nyt olen laittanut taas koneeni kaappiin ja odottelen koska taas olen valmis unohtamaan tämän kokemuksen ja yritän uudelleen. Itseni tuntien sellainen tulee varmasti vielä eteen. Toivotaan ettei kovin pian..

OIKEIN MUKAVAA ALKANUTTA VIIKONLOPPUA =))
t. Rantapuikko

12 kommenttia:

  1. Minulla ei oikeastaan lainkaan suhdetta ompelukoneeseen. Se vain oleskelee kaapissa :D Todella söpöiset mekot Timantille.

    VastaaPoista
  2. Mukavilta nuo ompelukset näyttää minusta. Hamoset ovat suloisia ja nyt sitten yksi johon tuli kasvunvaraa. Tiedän tuon ompelukone kammon , minä olettelin vuonna 2000 ompelemaan koneella. Se oli järisyttävän vaikeeta ja nytkin ompelen helppoja suoria ompeluksia vain ja muuten kaikki käsin pienin pistoin. Kun ne koneet ovat minusta vauhkoja vehkeitä. Timantti tykkää mekostaan varmasti.

    VastaaPoista
  3. Hienoja ompeluksia!

    Minullakin on aika huono suhde ompelukoneen kanssa. Puikot ja virkkuukoukut tottelevat paljon paremmin :).

    VastaaPoista
  4. Ompelukoneet on oikukkaita se on todettu. Nuo hameet on ihania kesäisiä ja just sopivia pienelle tytölle.

    VastaaPoista
  5. heh, ihan samat kokemukset ompelukoneesta. Mysteeri koko kone. Meitä auttais varmaan semmonen uusi malli, joka ompelee itsekseen.. ?
    -Hellu ja Blackie Kahden Naisen Loukussa-

    VastaaPoista
  6. Anonyymi21.2.15

    Ihana kukkainen kellohame. Kivoja kuvioita tuttinauhoissa.
    Ei tule minunkaan kuin suoria saumoja ommeltua koneella, muuhun ei taidot riitä.
    -Anelma-

    VastaaPoista
  7. Täällä blokissa on ahketoitu reippaasi. Hyvää helmikuun loppupuolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä samaa sinulle Kirsikka!!
      On ollut aikaa väsäillä kaikkea kun olen ollut tuolla s-lomalla. Nyt se on loppu ja arki alkaa...

      Poista
  8. Ihania tuttinauhoja ja rinsessa hameita, niin kuin timantti niitä kutsui kun näki ne kuvasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset Äiti Robotti...
      Kiva kuulla että Timantti piti mekostaan, näkemisen perusteella =))

      Poista
  9. Kiva hame!

    Minulla on samanlainen suhde ompelukoneeseen. Nyt en oo pariin vuoteen esiin ottanut, mutta nyt loman aikana ajattelin kokeilla miten heti hermot taas menee.
    Isoja ei ompelusuunnitelmat kylläkään ole, mutta sekin saattaa osoittautua ylivoimaieksi.

    Hyvää viikkoa!

    VastaaPoista
  10. Kiitokset Ellu kommentistasi. Onpa meitä usea jolla on hiukan huono suhde tuohon ompelukoneeseemme =))

    VastaaPoista